PERINGATAN!!!, SANGAT BAHAYA..TOLONG SIRAM TOILET ANDA SEBELUM MENGGUNAKANNYA! TOLONG SEBARKAN!!


SHAH ALAM, 18 April – Seorang wanita nyaris maut selepas dipatuk seekor ular ketika dia sedang membersihkan tandas rumahnya di Taman Seksyen 32, di sini. Dalam kejadian kira-kira jam 6 petang semalam, mangsa Noor Baizura Shawal 36, dipatuk ular dan mengenai dua jari pada tangan kirinya sejurus selepas reptilia itu keluar dari lubang tandas.
Suami mangsa yang enggan namanya disiarkan, bergegas masuk ke tandas selepas terdengar jeritan mangsa mengerang kesakitan kesan dari patukan ular yang dipercayai ular sawa. Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Cawangan Klang tiba 15 minit selepas dihubungi.
Jurucakap Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) berkata, insiden ini berlaku berikutan cuaca panas yang melanda negara ketika ini menyebabkan habitat reptilia itu terancam dan membuatkan ia bertindak agresif.
Bagaimanapun, mangsa yang telah menerima rawatan kini dalam keadaan stabil ketika dihubungi dan punca kedatangan haiwan itu masih dalam siasatan.
Kemaluan Dipatuk Ular Ketika Duduk Dalam Tandas
Seekor ular dilaporkan muncul dan mematuk kemaluan seorang lelaki ketika dia duduk dalam sebuah tandas, kata paramedik di Israel semalam.
Kemaluan Dipatuk Ular Ketika Duduk Dalam Tandas

Bagaimanapun lelaki terbabit bernasib baik kerana ular itu tidak berbisa dan dia mampu berjenaka mengenai insiden itu.
LelAki berusia 35 tahun dari utara Israel itu berkata, dia menyedari ada seekor ular menyerang selepas kemaluannya berasa panas seperti terbakar.
“Apabila saya melihat ke bawah, saya nampak seekor ular di dalam mangkuk tandas,” katanya.
Sementara itu anggota paramedik di Pusat Perubatan Rambam di Haifa berkata, mangsa masih bersemangat walaupun mengaku terkejut dengan kejadian itu.
“Walaupun ular itu tidak berbisa, patukannya meninggalkan parut pada kemaluan mangsa,” katanya.
Menurut paramedik itu, pengalaman merawat mangsa patukan ular di kemaluan lelaki adalah yang pertama untuknya. “Dia bernasib baik kerana semua ujian tidak menunjukkan ada ancaman kesihatan dialami mangsa,” katanya. – Agensi
SumbEr : Metro
Ank2 bila time rehat atau nk pgi tandas itu jam tgk2 ye jgn main lari je.bahaya ni .semoga kalian dlm lindungan allah Aamiin..

#‎Alfatihah‬ 
kepada adik Nuri Nadirah pelajar tahun 1 yg meninggal dunia dipercayai dipatuk ular, dalam kejadian di perkarangan Sekolah Kebangsaan (SK) Dato Hashim 1, di sini, hari ini. Dalam kejadian jam 10.30 pagi, mangsa, dikatakan sedang bermain bersama rakannya ketika waktu rehat sebelum menjerit kesakitan. Mangsa kemudiannya berlari masuk ke dalam kelas sebelum pengsan. Pihak sekolah terus membawa mangsa ke Klinik Kesihatan Pengkalan Chepa sebelum disahkan mangsa meninggal dunia. Mayat mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) untuk bedah siasat. Mangsa dipercayai dipatuk ular di bahagian betis kiri.
Ibu mangsa, Wan Nor Izzatul Azwana Wan Mohamad, 28, berkata ketika kejadian dia berada di tempat kerja, sebelum dimaklumkan kejadian itu oleh pihak sekolah. Katanya, beliau bergegas ke Klinik Kesihatan dan ketika itu anak sulungnya sudah tidak sedarkan diri.


Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.