Inilah Punca Sebenar Remaja Bunuh Diri Karena Bapa Ingin Jual Motor Untuk Sara Hidup.


Seorang remaja akhir yang diperkirakan berumur lebih kurang 21 tahun ditemui ayahnya mati dengan kesan jerut paip getah dileher di dalam bilik rumahnya di kampung sungai kering kedah semalam 06.05.2016.
Dalam kejadian kira kira 3:30 petang hari kejadian ayah mangsa Darus bin Ismail dikabarkan telah menemui anaknya Muhamad Shahidan bin Husain dalam keadaan melutut dengan getah paip terikat dileher.
Hasil siasatan awal mendapati si ayah memberitahu kali terakhir ia bercakap dengan anaknya pada pagi hari kejadian kira kira jam 9.00 berkenan hendak menjual motorsikal karena tidak cukup duit untuk menyara hidup.
Kemudian mangsa menjawab dengan nada merajuk dan menyuruh ayahnya untuk menjual motorsikal yang mereka ada.kemudian mangsa masuk kelam bilik dan mengunci pintu.
Si ayah yang tidak mahu menggangu anaknya Membiarkannya dalam beberapa jam kemudia ai cuba memanggil mangsa kira kira jam 12:30 namun panggilan ayahnya tidak berjawab.

Pada jam 3.00 petang si ayah kembali memanggil anaknya dan mengetuk bilik mangsa beberapa kali namun masih juga belum berjawab,akibat risau,ayah mangsa kemudian mengambil keputusan memanjat tangga dari biliknya untuk melihat keadaan anaknya itu di dalam bilik lebih kurang memakan masa dalam 30 minit, dan menemui anaknya sudah berlutut dengan paip getah terikat di leher.
Siasatan selanjutnya tidak ada sembarang unsur jenayah dan kecideraan pada badan,mayat mangsa dihantar kehospital Yan untuk dibedah siasat bagi mengenal pasti punca kematian.
Kes disiasat sebagai Mati Mengejut (SDR) Oleh OCS Balai Polis Yan.


Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.